TACK, MEN NEJ TACK.

Nu kommer ni säkert tycka att jag låter märkvärdig, och ni kommer tänka, 'ååh hon tror hon är så smart' och sånt där. Men skitsamma.

Det är många tjejer i min ålder som har varit fulla och brukar supa. Och det är klart, det är inge fel med det, och jag nedvärderar inga bara på grund av att dom gör det. Och jag har också druckit alkohol, men jag har aldrig varit full.

När folk dricker på fester och så, vad slutar det oftast med? Att det spårar, någon ligger och spyr, det blir massa bråk, polisen blir inblandad osv. Man kan ju ha så sjukt kul utan att behöva dricka! Skäms över vissa tjejer när dom har druckit, dom flesta gör bara bort sig. Håller ni inte med? När man ser vissa tjejer, speciellt små fulla fjortisar som bara springer runt och skriker. Det finns nog åldersgräns på alkohol för en orsak. Så jag själv tycker bara det är onödigt att dricka vid den här åldern, jag kommer nog göra det förr eller senare, men inte nu. När man är nykter har man kontroll över sig själv och man tänker igenom vissa grejer innan man gör det, så man inte gör grejer man kommer ångra. 

Det finns nog många som ger efter på grund av grupptryck också. Men om någon bjuder er, fast ni egentligen inte vill ha, våga stå på dig. Tack, men nej tack.

Och man kan nog ha kul med sina kompisar MED alkohol också, men jag tror det blir hundra gånger roligare utan!

Kommentarer
Postat av: Malin K

TUMMEN UPP LINNÈA

2011-02-20 @ 21:57:50
Postat av: Ola

Bästa som jag har läst Linnea!

2011-02-21 @ 07:12:08
URL: http://sommarmoln.blogg.se/
Postat av: Anonym

egentligen är det ju fel att man sak behöva tycka så som jag tycker, men jag tycker du är rätt cool som inte varit full. Som du skriver har många i den åldern du är som varit det och super varje helg. det är ju ganska sorgligt faktiskt att dom måste supa för att ha kul, att dom tycker sprit är ett nöje

2011-02-22 @ 21:31:13
Postat av: Anonym

egentligen är det ju fel att man sak behöva tycka så som jag tycker, men jag tycker du är rätt cool som inte varit full. Som du skriver har många i den åldern du är som varit det och super varje helg. det är ju ganska sorgligt faktiskt att dom måste supa för att ha kul, att dom tycker sprit är ett nöje

2011-02-22 @ 21:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0